Kennisclip: Vermarkting van non-profits, een empirische verkenning
In samenwerking met postdoctoraal onderzoeker Ben Suykens lanceren we een vierdelige reeks over vermarkting van non- en social profit organisaties.
Ben Suykens is verbonden aan het departement Bestuurskunde en Publiek Management aan de UGent. Zijn doctoraatsonderzoek focuste op vermarkting van middenveldorganisaties in Vlaanderen, en maakte deel uit van het bredere onderzoeksproject CSI Flanders (2016-2019). In deze interuniversitaire samenwerking brachten onderzoekers van de UGent, UA en KULeuven de uitdagingen van het Vlaamse middenveld in kaart. Naast vermarkting gingen de onderzoekers ook dieper in op diversiteit, (de)politisering, professionalisering en de relatie met de overheid. De belangrijkste conclusies van het project werden gebundeld in het boek ‘Middenveld. Tussen Aanval en Verdediging’.
De belangrijkste bevindingen en inzichten van zijn onderzoek over hybride organisaties (die bewegen tussen profit en non-profit), deelt Ben in deze reeks.
In het tweede deel heeft hij het over de vermarkting van non-profits: in welke mate komt vermarkting voor bij middenveldorganisaties in Vlaanderen?
Een uitgebreid(er) antwoord op deze vragen kan u in deze papers lezen:
- Academische paper (Eng): https://www.researchgate.net/publication/339591542_Examining_the_Extent_and_Coherence_of_Nonprofit_Hybridization_Toward_the_Market_in_a_Post-corporatist_Welfare_State
- .Praktijkgerichte paper (Ned): https://www.researchgate.net/publication/332900748_Hybridisering_van_Vlaamse_middenveldorganisaties_richting_de_markt_Een_empirische_verkenning
Vacature toevoegen
Voeg hier je vacature toe. Onze databank is vrij beschikbaar voor de hele social profit. Na controle van de vacature, plaatsen wij ze online.
