Kennisclip: Vermarkting van non-profits, een empirische verkenning

Nieuws
kennisclips vermarkting
FacebookFacebookFacebook

In samenwerking met postdoctoraal onderzoeker Ben Suykens lanceren we een vierdelige reeks over vermarkting van non- en social profit organisaties. 

Ben Suykens is verbonden aan het departement Bestuurskunde en Publiek Management aan de UGent. Zijn doctoraatsonderzoek focuste op vermarkting van middenveldorganisaties in Vlaanderen, en maakte deel uit van het bredere onderzoeksproject CSI Flanders (2016-2019). In deze interuniversitaire samenwerking brachten onderzoekers van de UGent, UA en KULeuven de uitdagingen van het Vlaamse middenveld in kaart. Naast vermarkting gingen de onderzoekers ook dieper in op diversiteit, (de)politisering, professionalisering en de relatie met de overheid. De belangrijkste conclusies van het project werden gebundeld in het boek ‘Middenveld. Tussen Aanval en Verdediging’.

De belangrijkste bevindingen en inzichten van zijn onderzoek over hybride organisaties (die bewegen tussen profit en non-profit), deelt Ben in deze reeks. 

In het tweede deel heeft hij het over de vermarkting van non-profits: in welke mate komt vermarkting voor bij middenveldorganisaties in Vlaanderen?

Word lid van SOM

  • Vertegenwoordiging door een erkende werkgeversorganisatie
  • Consulteer gratis onze helpdesk
  • Geniet van advies en ondersteuning op maat
  • Zet mee in op sociaal ondernemerschap
twee mensen in gesprek