Kennisclip: Wat is vermarkting?

FacebookFacebookFacebook

In samenwerking met postdoctoraal onderzoeker Ben Suykens lanceren we een vierdelige reeks over vermarkting van non- en social profit organisaties. 

Ben Suykens is verbonden aan het departement Bestuurskunde en Publiek Management aan de UGent. Zijn doctoraatsonderzoek focuste op vermarkting van middenveldorganisaties in Vlaanderen, en maakte deel uit van het bredere onderzoeksproject CSI Flanders (2016-2019). In deze interuniversitaire samenwerking brachten onderzoekers van de UGent, UA en KULeuven de uitdagingen van het Vlaamse middenveld in kaart. Naast vermarkting gingen de onderzoekers ook dieper in op diversiteit, (de)politisering, professionalisering en de relatie met de overheid. De belangrijkste conclusies van het project werden gebundeld in het boek ‘Middenveld. Tussen Aanval en Verdediging’.

De belangrijkste bevindingen en inzichten van zijn onderzoek over hybride organisaties (die bewegen tussen profit en non-profit), deelt Ben in deze reeks. 

In het eerste deel gaat hij dieper in op wat vermarkting precies is. Hoe manifesteert het zich in de dagdagelijkse werking van non-profit organisaties, en wat zijn mogelijke effecten? 

Wil je jezelf verder verdiepen in het onderwerp of ben je op zoek naar een meer uitgebreid antwoord op bovenstaande vragen, dan raden we aan om volgende papers te lezen: 

Vacature toevoegen

Voeg hier je vacature toe.  Onze databank is vrij beschikbaar voor de hele social profit. Na controle van de vacature, plaatsen wij ze online. 

Vacatures